Lunchbag

Att sy i vävd vaxduk är enkelt och blir fint. Man slipper trasiga kanter och att sicksacka. Min matlåda har jag alltsomoftast burit i små plastkassar, men det är slut med det nu!
Klipp en rektangel som du tycker passar storleken för ändamålet. Lägg räta mot räta och sy ihop kortsidorna. Sy ihop botten oxå, såvida du inte har en tygvikning där.
Ha avigsidan ut och sy en söm där jag ritat med blå penna. Denna söm gör att väskan får en platt botten och kommer stå stadigare.
För extra stadga klippte jag till en kartongbit och la i botten.
Den går ju lätt att byta ut om/när den får matspill på sig...
Vik ner övre kanten och sy fast handtagen.
Handtagen är 57 cm långa.
Måtten på den färdiga lunchbagen är ca 34 x 18 cm.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0