Smärta...

Sedan ett tag har jag ont i min ena fot. Maken går hos Yee Chin för att få igång blodcirkulationen i sin läkande fot han bröt i somras. Vi har bara hört gott om henne tidigare, så nu kände jag att det var dags. Ville inte söka traditionell hälsovård och bli hemskickad med Alvedon. Jag har inte alvedonbrist! Värktabletten tar bort symptomen, men går inte till botten med orsaken till det onda. Hoppas på detta. När jag kom sa hon att jag var för svullen och därför behövde hon börja med att rensa...
Nåväl, förra veckan fick jag ligga så här, som bilderna visar. Det är inte jag, hon tog kopparna på mina ben. Efter en stund, tar hon bort dem och sedan "äggpickar" hon inuti varje rundel och sätter på kopparna igen. Det dras ut vatten, eller lite blodblandad slagg. Jag hade mest vatten.
Dessa koppar gjorde inte särskilt ont alls. Det som kändes var "äggpickningen".
 
 
Idag var det dags igen... Hade ingen aning om vad hon skulle göra. Först nån slags zonterapi, på fotsulorna och hon jobbade sig uppåt hela benen. Det gjorde ont, sved i skinnet och kändes som hon grävde under huden. Alltihop avslutades med akupunktur. Det var oxå en ny erfarenhet.
 
Båda benen lika, även fotsulorna. Kändes inte medan de satt i, inte när de togs bort heller.
 
Är just nu snuvig så hon passade på att behandla mig även för/mot den.
En katt med två morrhår!
 
Hela den här upplevelsen blir stundtals helt absurd. Man ligger på en skön bädd, blir knådad, klämd, stucken m.m. Det är skönt, det gör ont, ibland obeskrivligt ont. Jag känner hur jag ibland spänner kroppen för att bereda mig mot smärtan, tar emot, ligger kvar, står ut - för att jag förväntar mig att bli bättre efteråt. Det gör ont, och det absurda i att ligga kvar trots att det kommer mer gjorde att jag flera gånger brast ut i skratt. Märkligt... Kroppen går på högvarv för att hantera det som sker både fysiskt och mentalt.
När hon släckte ljuset och ställt värmelampa över mig och lagt filt och jag blev ensam kom tårarna.
 
Ikväll vilar jag :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

Ajajaj! Hoppas verkligen att det hjälper dig.
/Anna

2012-10-11 @ 20:46:37
URL: http://designmosquito.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0