Dagens dessert

I mitt arbete, i köket, ingår att laga dessert till onsdagar och söndagar. Igår fick jag lite hjälp av bärplockerskan att göra en paj, eller 2 blir det alltid för att det ska räcka. Dubbel sats av pajdeg alltså. Här är länken till ett bra recept hos Tasteline. Även denna ananaspaj har lagats ett antal gånger. Den är mums! Använd denna pajbotten eller valfri favorit. Eftersom jag gör i 2 springformar använde jag sedan drygt 1,5 liter lingon och blåbär och gräddade i ugnen 20 min i 200 graders värme. 
 
Den blev inte sötsliskig trots lite socker både i deg och ovanpå.
Kom även ihåg att strö lite potatismjöl över bären eftersom de saftar sig.
 
Serverat med vispad grädde!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0