Köpenhamn del 3

Som jag berättat i tidigare inlägg om hur vi var så överens om den viktiga "matdelen" på resan så fick vi många glada skratt när alla tog upp kameror för att fotografera sin mat.
Det var vi heller inte ensamma om...
Undrar varför det har blivit så viktigt?
Många kanske instagrammar och lägger ut bilder där...
Nåväl, jag vill ju visa er!
Vi hade fått tips om ett ställe i Ködbyen (danskt ö ska det vara) som heter Paté Paté.
De gör ny meny för varje kväll beroende på råvarorna de köpt in under dagen...!
Självklart var det fullbokat och vi drog vidare... till Carlton.
Där blev vi inte besvikna!
Båda ställena ligger på Vesterbro.
Vi åt 3rätters med vinmeny till och det var så gott, så gott!
Här har jag hunnit mumsa i mig halva förrätten! Det är en hummertimbal ovanpå en aubergincreme.
Egentligen är jag lite skeptisk till just aubergine, men det här var mumma!
En finfin kalvfilé med potatiskaka med timjan.
Mmm!
Och så: den alldeles underbara desserten!
Jaaa!
Chokladcreme brülee, passionsfruktsorbet och ett dessertvin med cognacstwist
som nån verkligen hade provat ut rätt!
Halleluja!
Amen!

Kommentarer
Postat av: Queen of Kammebornia

Köpenhamn är en sådan underbar stad!!!

2013-04-19 @ 08:41:48
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Karin

Vilken fin middag!
Kram Karin

2013-04-19 @ 13:15:22
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0