Köpenhamn del 4

Det finns ju onekligen ett stort utbud av matställen i alla möjliga smakriktningar och prisklasser.
Vi är mycket nöjda med var vi hamnade och hittade dessutom fler ställen som vi tänker prova nästa gång!
 
Hemresedagen tog  vi plats på Ristorante Italiano för en lunch.
Solen sken äntligen på oss
(den lyste mest med sin frånvaro hela helgen)
så vi satt självklart utomhus!
Här finns det filtar!
4 av oss valde pizza och de var jättegoda.
Men jag blev ändå lite avis på K när hon fick in den här tallriken...
Antipasto. Väl värd en stunds väntan! :-)
Dessutom blev jag glatt överraskad när jag googlade fram deras websida för länkning.
Det ser ju väldigt trevligt ut inne oxå!
Bra och trevlig service var det oxå!
 
Men nu passar jag på att höja ett varningens finger för Bryggeriet.
Det ligger vägg i vägg med Hard Rock Café precis intill Tivoli.
Det ser trevligt ut, vi blev trevligt bemötta, MEN, och det är är ju viktigt på restaurang:
maten var inte ok...
Den kunde varit det och kanske kocken hade en dålig dag. Kanske kom vi vid fel tidpunkt
för det var mycket folk. Två av oss fick skicka ut köttet för att det var alleles för stekt.
Torrt och tråkigt när det skulle varit medium.
Dumt av mig att ursäkta dem när det borde vara tvärtom. För visst är det så att en kock inte "får" ha en dålig dag på jobbet. Det ska planeras så att det inte märks som gäst att det är "för mycket" att göra.
Eller vad säger ni?
 
 
Sen var det det där med inköp...
Flera handlade både kläder och skor...
Sånt gillar jag oxå och tittade, men hade inte det suget, eller humöret.
Däremot tackar jag de fina vännerna för att tålmodigt följt med till Ulstedet, som legat på Fiolstraede,
men precis har flyttat till Vendersgade 3.
Där köpte jag lite grann... :-)
De som känner mig vet ju att orange är min favoritfärg alla kategorier.
Men den kan ju kombineras med andra färger.
Turkos tycker jag mycket om till sommaren, när man fått lite fin färg på skinnet.
Så av det turkosa, i mina ögon, den perfekta nyansen, som jag får ta ihop med nåt annat blir det kanske nåt tröjliknande.
Detsamma gäller det blå. Har redan blått som nog kan passa tillsammans.
Blått är för mig en ny färg i garderoben, men jag gillar det mer och mer.
Men bara denna vackra, som inte är kornblå.
Petig?! Ja, kanske.
Det gröna kommer bli en sjal.
Jag som har tresiffrigt i antal sjalar, scarves och halsdukar har väldigt lite grönt.
Får väl råda bot på det nu!
Turkos: Opal, tyskt, 75% ull, 25% polyamid. Bra kombo tycker jag.
Blå: Grignasco Knits, Italien, 70% super kid mohair, 30% silke.
Jag tycker så mycket om mohair!
Det blir kul att sätta igång med!
Det delikata problemet är bara med vilket jag ska börja!
 
Snart avslöjar jag vad det blev av lapphögen
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Sist jag var i Köpenhamn var ca 2,5 år sedan och det är alltid lika roligt att komma dit.

Sv: om du vill köpa något av mina ljus så är det bara att säga till. Ska försöka hinna med att fixa i ordning under min flik LJUS på bloggen. Ska lägga ut mina modeller och skriva priser. Nu börjar jag få en del förfrågningar så det är nog bäst jag fixar till det.

Ha en bra dag!

2013-04-20 @ 08:24:14
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Karin

Vilka fina färger på garnerna. Gillar också turkos och blått!
Kram Karin

2013-04-21 @ 12:31:32
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Maria

Det turkosa gillades skarpt! Nu måste jag in på nätet och beställa lite garn;)
Jag kommer nästan aldrig hem med kläder när jag är någonstans. Alltid bara tyger och garn i bagaget.

Svar: Var köper du garn då?
Cicci H

2013-04-21 @ 20:21:32
URL: http://pysseldagar.se
Postat av: Maria

Sist köpte jag på stofochstil.se

2013-04-22 @ 21:35:55
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0