Det som är somrigt

Sommar betyder så olika för oss. Säkert lika olika som vi är många.
Förutom uppenbara saker som sol, bad, stränder, glass, grillning med mera så har jag
ytterligare en speciell "sak" som är somrig.
*
Ljudet av sommar:  
kan vara både ute och inne:
genom öppna fönster höra slammer av glas och porslin.
Ljudet får mig att tänka på gemenskap, trygghet och min barndom somrar.
Under vinterhalvåret är alla fönster stängda och ingenstans hörs någon duka fram till fika eller middag.
*
*
För övrigt hittade jag de tre allra första björnbären för året.
Det är med lite blandade känslor, för hur mycket jag än gillar dem,
så betyder det oundvikligen att sommaren går mot sitt slut...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0