Julkalender del 1 - ljus

Söndagen 1a advent. Dessutom 1a december.
Kommer det bli lättare att hålla räkning fram till jul nu?
Man kan väl säga att startskottet har gått.
Idag blir det en liten kortis.
Ibland är det knepigt att få ner ljusen i ljusstaken. Det är lätt att fylla ut med knäckformar
om ljusen är för smala, men tjocka ljus som man karvar med kniv är knepigare att få snyggt.
Tycker jag.
Det finns faktiskt ljusvässare!
Fungerar som en pennvässare fast i "kolossalformat".
Himla praktiskt om nån frågar mig.
*
Så nu har första ljuset tänts och jag har donat med både det ena och det andra.
Jag kan hinta att det kommande dagar blir mossigt, rutigt, mjukt, dofter och smaker med mera.
Tyvärr har jag rent tekniskt inte kunnat lösa det sistnämnda för att det ska märkas här...
*
Imorgon: julaktiga blommor
*
Just ja. Det kommer en liten bildgåta framöver.
En tävling där man kan vinna en hemlig julklapp!
Håll utkik!
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

En julig pysselblogg, alltid bra att få tips!
Jag är lite rädd för smala ljus så jag kör med tjoooocka blockljus. Haha!

2013-12-01 @ 17:01:36
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0