Julkalender del 16 - tacksamhet

Igår hade vi glöggbjudning.
Det började för ca 10 år sedan. Vi bjöd in våra grannar på glögg och lussebullar.
Jag brukar variera det som bjuds.
Varje år har vi årets Blossa. Jag tycker den är god. Gillar mer ljusa/vita glöggar istället för vanliga vinditon.
*
Och jag är tacksam. Tacksam för de som kommer, som vi får bulla upp till och duka långbord åt.
Tacksam för att de vill sitta ner en stund och prata, umgås, även om de har andra åtaganden i dessa dagar.
Rulltårtan finns här och lusserutan är här.
*
Å några hemgjorda julgodisar på det!
*
Dessutom är jag tacksam för så fina presenter med både dofter och smaker!
TACK!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0