Julkalender del 19 - granen den granna

Gran. Jo, det vill jag allt ha en.
Trots alla husdjur man tycks få på köpet vill jag ha en som vuxit.
Min morfar gick i sin skog under hösten och märkte ut den som han skulle hämta lagom till jul.
Om inte alla  grenar satt på plats där de skulle,
hände det att han borrade hål i stammen och fyllde på med flera.
Jag hade tur i år. Den är jämnt rund och fin.
Och så doftar det jul om den.
Sonen föreslog/bestämde att i år skulle allt pynt vara i rött och silver/vitt.
*
Och så fick det bli.
*
Men han gjorde ett litet tillägg:
Han hängde in en liten, ytte-pyttekula.
 
Som är grön.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Decdia

Hihi, där måste ju vara något som bryter av! ;)
Vad smart med granen! Vår saknar några grenar (tycker jag) tänk om man skulle göra som din morfar!

2013-12-19 @ 11:18:17
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0