Julkalender del 2 - blommor

Blommor. Vad vore julen utan blommor?!
Hyacinter - både med och utan doft. Julstjärnor. Amaryllis.
Jag har gått ut lite försiktigt med några småarrangemang.
Stilen är med lite pynt, men inte "för mycket"...
Sonen vill ha blå hyacint och då får det ju bli så.
Pyntet är småhjärtan av björknäver.
För övrigt har han själv snickrat adventsljusstaken och byggt LEGOgranarna.
*
Och så denna mossa! Tycker mycket om det gröna.
Här är det små tazetter som sticker upp.
Undrar när de blommar?
(Solen sken så allt rött blev rosa...)
*
Här är en grupp jag haft länge. Fredskalla och murgröna som växer så det kan höras.
Nu blev det snabbt en julgrupp med hjälp av 2 minijulstjärnor.
Dessutom en porslinsstjärna och torkade chilipeppar.
*
Med hjälp av en GodJulskylt och en tomte blir vilken krukväxt som helst julaktig.
*
De flesta grejorna hade jag redan hemma alltså.
Återanvändning är bra.
När man hittar dem i gömmorna vill säga...
*
Imorgon är det Stickcafé.
Del 3 kommer innehålla ett sytips med återanvändning.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bara anna

Legogranarna är ju för söta! Hoppas jag får sådana också någon gång...
Kram

2013-12-02 @ 14:10:36
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Frisky Frog

Visst ska det vara mycket blommor till jul.
/kram

2013-12-02 @ 20:18:18
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0