Julkalender del 21 - Vintersolståndet

Tänk: Nu är det här: Vintersolståndet!
Det betyder att vi nu kan lämna den mörka årstiden bakom oss och se fram emot ljusare tider igen!
Hurra!
För hur mysigt det än är med mörker och en mängd tända ljus överallt och hela tiden:
så gillar jag det ljusa bättre.
Därför passar stjärnor så bra idag!
Stjärnor lyser upp för oss, glittrar och glimmar och glädjer oss.
 
Det är väl därför stjärnan är en sådan "julig" symbol,
*
och vanligt förekommande.
*
När jag gått en termin i skolan kom Fröken och sa att jag skulle sjunga solo när vi hade Luciatåg...
Hon sa att jag skulle sjunga "Gläns över sjö och strand", eller "Betlehems stjärna" som är den riktiga titeln.
Jag blev nervös och sa att jag kan inte den...
- Då lär du dig den!
Punkt.
*
Och det gjorde jag.
Så länge jag lever kommer jag att kunna se hur jag och mamma satt på varsin köksstol och övade.
Vi sjöng och sjöng.
Jag grät och tragglade.
Den är inte den lättaste att sjunga.
Men.
Jag lärde mig den.
*
Jag önskar en fin fortsatt lördag och
att det finns många klara stjärnor som lyser just för dig!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Jag tror nog att det lyser några stjärnor för dig också. =)
Kram på dig!
/Anna

Svar: Tack! Det var snällt sagt. :-) Kram
Cicci H

2013-12-21 @ 20:58:47
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Laila

Stjärnor är något speciellt. Tänk bara en mörkhimmel beströdd med otaliga stjärnor! Det är rent magiskt tycker jag.
GOD JUL!

2013-12-22 @ 16:54:05
URL: http://garntrassel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0