Julkalender del 3 - sytips

Denna jul var det dags för nya julgardiner i detta hem.
Dem fyndade jag riktigt uberbilligt redan på sensommaren..
Men då kände jag att resten i kökssoffan behövde en förändring för att passa.
 En hög kökshanddukar från Anno Dazumal bara ligger i skåpet. De borde man ju kunna återanvända?!
Det finns fler än man hinner använda under julperioden.
Hittade några som varit min mammas, med hennes initial broderat på.
Synd och skam att hemvävt inte används!
Till en liten kudde räckte en handduk.
Jag nålade och strök 2 veck på var sida om mitten, längs med
Till höger syns avigan, som jag sydde från. Framsidan, till vänster blev lösa veck som pressades ner.
En vikning på mitten, så kortsidorna möttes. Sydde ihop var sida.
Röda knytband nedtill.
*
Till en stor kudde syddes två likadana ihop på 2 långsidor och ena kortsidan.
Röda knytband på andra kortsidan.
*
(Persiennsnöret hade precis gått av, så den gick inte att dra upp...)
*
Rutiga, gamla kökshanddukar kan man använda till allt möjligt.
Jag behövde inte ens leta på loppis!
*
Imorgon: annat användbart i köket.
 

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad snyggt det blev med återanvända kökshanddukar i inredningen!

Svar: Tack! Funderar på om jag ska klä den grå kudden också.. :-)
Cicci H

2013-12-03 @ 17:13:40
URL: http://emiliawadenstenproject.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0