8 saker om mig

I veckan fick jag en utmärkelse av Maria som har den här bloggen.
Tack snälla du! :-)
Den innebär att jag ska berätta 8 saker om mig själv...
 
So here goes:
 
Min favoritfärg är orange. Även min brudklänning hade den färgen.
(Egentligen kopparfärgad, som en kopparkastrull)
Av en slump har även vår segelbåt den färgen. Och en av våra seglarvänner säger att min man
är den enda som har fru och båt i samma färg :-)
 
Hade friår och startade upp eget företag med import och försäljning av pärlor och smycken som jag gjorde.
Har gjort smycken bl a till f d  längdhopparen Erica Johansson,
nyhetsuppläsare på Aktuellt och Stina Dabrowski.
 
Stolt över att jag orkar springa (jogga) en mil.
 
Är utbildad modist och hade egen hattaffär i 2 år.
 
Gör listor på allt möjligt. Hela tiden.  Bl a på allt jag tillverkat i handarbetsväg sedan 1982 och
all skönlitteratur jag läst sedan 1985...
 
Har prövat på allt möjligt i pysselväg utöver stickning och virkning. Dels när jag gick på gymnasiet och vi där vävde, växtfärgade, broderade och knypplade. Men även på senare år med silverlera, nåltovning, akrylmåleri m.m. Jag är inte riktigt bra på något, men kan lite om mycket.
 
Trivs i köket och älskar allt vad det innebär. Är glad och stolt över att få jobba med det trots att jag inte har utbildning för det! Bara mitt brinnande intresse...
 
Mitt första sommarjobb var att städa trappor i hyreshus. Därför tycker jag det är extremt tråkigt att städa
hemma eftersom jag inte får betalt för det... ;-)
 
Finns säkert saker om mig som jag borde skrivit istället, men det var dessa som poppade upp...
 
Nu skulle jag skicka utmärkelsen vidare och då jag har svårt att välja mellan mina många favoriter
tänker jag att ni som har för vana att titta in här kan välta utmärkelsen med er
 och skriva 8 saker om er själva?
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bara anna

Du verkar vara en intressant person. Roligt att läsa om dig!
Vad jobbar du med nu?

Svar: Välkommen hit! Tack! Jag är köksansvarig på ett litet vårdhem, så det blir mycket mat både i verkligheten och här på bloggen. :-)
Cicci H

2013-02-24 @ 19:04:03
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: maria engstedt

Hahaha.. Båt och fru i samma färg!!!

Svar: Jomen, både båt och hårfärg syns när vi kommer :-)
Cicci H

2013-02-24 @ 23:19:29
URL: http://pysseldagar.se/
Postat av: Sussi

Bra inlägg! Har varit inne på den idén tidigare att göra ngt liknande. Ska fundera på det igen faktiskt. Ibland har man ju idétorka ;)
Ha det bäst,
Sussi

http://www.trullerutta.blogg.se

2013-02-25 @ 09:55:47
URL: http://www.trullerutta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0