Söndagsmuffins med aprikoser

Det är rätt märkligt att jag inte kan låta bli bakning och annat spisrelaterat på helgerna heller... ;-)
Denna gången föll valet på muffins. Detta gudabenådade lilla bakverk med oändliga variationer!
 
Hos Arla finns Muffins med apelsin och aprikoser,
Den enda ändringen jag gjorde var att byta matyougurten mot kesella 10%
helt enkelt för att det var det jag hade hemma.
Funkade precis lika bra.
Dessutom var smeten bland den godaste jag smaskat i mig!
Det står 12 st i receptet, men jag fick ut 24 så här, medelstora.
 
Och doften sen! En fantastisk doft av nystött kardemumma!
Aprikos och kardemumma är verkligen smakkompisar!
 

Kommentarer
Postat av: maria engstedt

Lät supergott!
Här blev det både våfflor och semlor. Så känner mig lite lagom uppjäst nu..

Svar: Här blir det semlor imorgon!
Cicci H

2013-02-10 @ 23:00:02
URL: http://pysseldagar.se/
Postat av: annika

Tack för tipset, jag gillar också kardemumma och aprikoser.
Bättre att inte göra dem för stora kommer att göra som du 24 goda muffins att ha till kommande fikor.
Annika

2013-02-12 @ 23:17:50
Postat av: Sara

Svar: Underbara förståndiga Pippi! Vilka härliga muffins! Ser supergott ut!

2013-02-13 @ 08:32:57
URL: http://thefashionbakery.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0