Muffins med variation

Muffins är ju ett av de smidigaste bakverken.
Och ett av de som är lättast att variera efter vad du är sugen på - och/eller har i skafferiet!
 
Ta ditt eget favoritrecept för muffins.
Här kommer några tips på hur du kan variera!
 
* Släpp ner några frysta bär i smeten före gräddningen. Till höger på bilden ser du hallon.
* Blanda ner kakao o rör ner hackad mörk choklad. Till vänster på bilden.Eller en bit After Eight.
* Tryck ner en äppelklyfta och pudra över kanel.
* Blanda strösocker med kanel och strö över före gräddningen. (Det smakar kanelbulle och tipset har jag läst hos Pernilla Wahlgren, som gör en sockerkaka. Häller hälften av smeten i formen, hälften av strösslet över, sista smethälften över det och sist strösslet på toppen.)
Letade, men hittade inte och kunde inte länka...)
Det är riktigt gott! Det  var årets första kakbak på jobbet igår.
* Tigermuffins: ta bort 1/3 av smeten och blanda med kakao. Fyll formar  med båda sorterna. Rör lite med en gaffel så det blandas.
* Hackad vit choklad med rivet limeskal är smaker som gifter sig mycket bra.
 
OCH NU hoppas jag att ni som tittar in här vill vara vänliga och tipsa mig om era favoritvarianter!
Jag behöver alltid nåt nytt att överraska med på jobbet.
Tack på förhand!
 

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Lyckliga dom som får njuta av din mat och dina godsaker!

Svar: Tack för det! Hoppas att de oxå tycker så.
Cicci H

2013-01-05 @ 18:26:54
Postat av: Myggan surrar

Jag rör ner styckfrysta röda vinbär och hackad vit choklad. Surt och lite sött samtidigt.
/Anna

Svar: Tack för tipset! Låter jättegott!
Cicci H

2013-01-06 @ 00:26:20
URL: http://designmosquito.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0