Kycklingröra

Till picknick, när man åker till badet
eller andra tillfällen du behöver ha matsäck med dig kommer nu här:
 
Kycklingröra med curry   ca 4 port
1 dl creme fraiche
1 dl gräddfil
1 msk curry
1 tsk dijonsenap
2 msk majonnäs
en nypa socker
salt och vitpeppar efter smak
ca 400 gr rensad grillad kyckling
1-2 äpplen, t ex Golden
 
*
Börja med att i en skål fylla på med alla ingredienser från creme fraiche till och med vitpeppar.
Blanda väl.
Skala ev äpplet och tärna ner det.
Skär kycklingen i samma storlek som äppelbitarna och blanda ner.
Smaka av.
Smakerna sätter sig efter en stund så gör röran och låt stå lite innan du bestämmer om det är färdigkryddat.
Fyll valfritt bröd  och njut!
 
Kan säga att just denna gång blev den ganska fast i konsistensen för jag hade lite för mycket
(ja, faktiskt) kyckling i.
Egentligen vill jag ha den lite lösare.
Kunde ju fyllt på med gräddfil och så, men familjen smakade av åt mig och var nöjd så det fick vara så.
 
... och solen lyste och badtemperaturen var ok även för en badkruka som jag,
så vem var jag att opponera mig?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0