Att segla och äta kakor

Många gånger har Storseglaren kommit hem och berättat om kollegans fantastiska små kakor.
Goda förstås. Och små!
Han har beskrivit och måttat och jag har tänkt att trots att jag är så mycket vid spisen skulle jag inte ha det tålamodet som hon verkar ha!
Häromdagen kom han hem med en låda av de allra mest fiffiga småkakor man kan tänka sig!
 
Grönt och rött för styrbord och babord.
Fiskar, segelbåtar - och livbojar - med nougat...
Lysande!
Dessa är ju självklart med på seglatsen.
*
Igår körde vi till Västervik där 2Eternity har legat för att fyllas med alla tänkbara attiraljer,
säkerhetsutrustningar av olika slag, verktyg, mat och dryck m.m.
De kommer vara 4 seglare ombord hela tiden, men bytas av vid delstopp.
Den här lilla påsen med lite olika saker, både ätbart och annat kul var det sista Sonen och jag lämnade vår egen Storseglare. Fasttejpat på insidan ett litet USBminne med två korta filmer.
Om utifall att han skulle hinna få ett litet uns av hemlängtan under äventyrets gång...!
Mellan 10-12 dagar beräknas hans tripp vara, och vi har aldrig varit från varandra "så länge".
 
Bunkra heter det på "båtspråk" när man handlar mat man ska ha med sig på färd. Ni kan tro att det har bunkrats och fyllts på i denna båt! Vi var på Harrys för Hejdå-god-seglatsmiddag igår kväll. Vi hade toppenfin service av en fantastisk servitris som jag tror heter Linda. Vid ett tillfälle sa Skepparen att det ska vara sillunch idag och det visade sig att nån rödlök inte fanns...
Men Linda hon trollade fram dem från köket! :-)
Det kallar jag service!
 
Ca 9.30, idag söndagen 2 juni, gav de sig iväg!
Via MarineTraffics live fartygskarta kan man följa dem.
Till vänster under fartygskarta fyller man i 2eternity i raden Gå till fartyg.
Den kommer visa sig som en ceriserosa pil på kartan.
Klickar man på den kommer upp en ruta: klicka på "fartygsspårning" så ser man hur de seglat fram till nu.
 
Äventyr!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0