Försenad vårsådd!

Äntligen har fröna kommit i jorden.
Jag tycker det mesta har "stått på vänt" under den här våren. Tråkigt, kallt, segdraget väder som inte på något vis uppmuntrat till sådd eller planteringar.
Jodå, köpt och planterat penséer, men sen ... blott intet.
Förrän nu.
Nytt för mig är palsternacka och spenat med röda nerver.
Av en granne fick jag sättlökar eftersom hennes make hade köpt hur många som helst.
Men nu fick det inte plats fler hos dem :-). Nu provar jag lök också.
Har tre pallkragar som jag håller mig i och har sett stjälkar från nåt lökaktigt sticka upp i en kant.
Kanhända någon av dessa?
Jag hoppas jag kommer ihåg att vattna.
 
Papegojblommor är så vackra tycker jag.
På vår semester till Fuerteventura köpte jag en påse med dessa frön.
I påsen låg det 4 (fyra), men jag har redan pajjat två av dem i mitt inomhusodlingsförsök...
Nu har dessa små ludna kommit i varm jord utomhus och jag hoppas på tur!
För skicklighet lär det knappast kunna kallas!
 
Lovar att hålla er uppdaterade angående dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0