Fuerteventura del 2

Nu är jag en erfarenhet rikare!
Jag har provat fiskspa.
Kangal Garra Rufa heter de små liven som, tandlösa, "nibblar" på dina fötter
så förhårdnader och liknande försvinner/minskar.
Först blev mina fötter noga avtvättade och "desinficerade" antar jag.
På med plastpåsar och en tripp fram till akvariet.
Temperaturen där är behagliga 30 grader.
Visste inte alls vad jag hade att vänta mig...
Så fort fötterna sänktes ner var de framme och började jobba med sina små munnar.
Jag försökte kväva mitt skratt, för det killar rätt bra!
Strax vande jag mig och kunde luta mig tillbaka och njuta.
Det var riktigt behagligt, men så är jag rent allmänt väldigt förtjust i fotmassage.
Så där satt jag i drygt 20 minuter.
Somnade nästan.
Intressant att de var fler på min högra fot.
Har sedan många år problem med blodcirkulationen i just den foten/benet.
Efteråt fick jag sitta i en slags fotmassageapparat,
som knådade och torkade.
 
Vet inte hur mycket nytta det här gjorde i det långa loppet.
Men det var en kul grej och behaglig upplevelse som passade på semester.
 
Härnäst: semestermaten!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Åh, fiskspa vill jag verkligen testa! Det har blivit väldigt poppis. Har sett att Groupon och Let's Deal ofta har kampanjer. Då kan man få fiskspa för under 200:-.
Ha det,
Sussi

Svar: Jag betalade 10 Euro för ca 45 minuter. men då fick jag nog sitta extra länge i akvariet eftersom massagestöveln var upptagen. Gjorde inget!
Cicci H

2013-03-18 @ 21:34:05
URL: http://www.trullerutta.blogg.se
Postat av: Maria

Hua!!! Fast jag vill också prova:)

Svar: Klart du ska prova!
Cicci H

2013-03-18 @ 22:33:39
URL: http://pysseldagar.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Det där vill jag verkligen testa någon gång. Verkar riktigt awesome!! :)

Svar: Finns väl massor av såna ställen. Klart billigare på Fueretventura än här gissar jag.
Cicci H

2013-03-19 @ 02:13:50
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Karin

Jag var i Kina för några år sedan och där var vi på en badanläggning som hade en bassäng med sådana fiskar. Jag var för feg för att hoppa i.....
Kram Karin

Svar: Synd att du fegade ur. Det var gött!
Cicci H

2013-03-19 @ 09:54:45
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0