Fuerteventura del 4 - sista delen

Grand finale!
Sista kvällen kom vi till den här restaurangen. Vi hade tur som bara var 3 personer eftersom det i princip var fullbokat... Men vi fick plats.
Det är ett koälskande par som driver stället.
På snart sagt varje ledig yta står kossor av olika slag. På väggarna hänger kotavlor.
Detta har de fått av gäster, så hade vi vetat skulle vi förstås oxå haft med  oss...
Men det får bli en annan gång.
Nu kommer vi till anledningen att vi är där. Hungriga är vi ju.
Vi vill ju ha nåt speciellt sista kvällen innan vi ska flyga hem.
Det här tog vi in. 3 olika köttslag, 3 såser och ett alldeles makalöst gott kryddsmör!
Det här kallades El Sombrero och det ser ju onekligen ut som hatten.
I själva brättet finns en buljong med rivna morötter och vitkål. Låter väl sådär, men smakade toppen.
En slags soppa helt enkelt.
Allt värmdes upp underifrån av 3 koppar T-sprit (gissar jag) och det blev väldigt fort väldigt varmt.
De fint skurna köttskivorna hängde man fast på de utstickande piggarna
och fick vända på dem efter ett tag.
Mört kött av fin kvalité och mycket gott!
I sanning en mycket, mycket god måltid!
 
Och så var det efterrätten då...
jag är ju svag för sådana... oxå... :-)
Sonen tog en Bananasplit, Seglaren valde kaffe och avec.
Och jag... jag kunde inte välja...
så det blev 2 (ja, TVÅ) efterrätter!
 
Får jag presentera: Tiramisu och Creme Brulée.
 
Har aldrig hänt förut,
men det funkade ju fint så det kanske händer igen!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Åh så mycket gott! Älskar spansk mat!

2013-03-24 @ 13:23:26
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: Queen of Kammebornia

Vilken fest! Stor kram!

2013-03-24 @ 15:46:14
URL: http://queenofkammebornia.se
Postat av: Myggan surrar

Din lilla gottegris! Fast det är ju två väldigt goda desserter så jag förstår dig. Och har man semester så får man ju lyxa lite. =)
/Anna

Svar: Ja, eller lyxlyxa som de säger i reklamen för Lidl :-)
Cicci H

2013-03-24 @ 15:56:50
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: Bittan

Va kul att man kan glädja nån :-)))
tack för receptet på brie toasten den ska jag copa till fördrinken på påsk afton.
Må så gott.

Kram Bittan

Svar: Hej där! Vad roligt att du tittade in! Brietoasten är bland de bästa av förrätter!
Cicci H

2013-03-24 @ 20:56:30
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0