Glad Påsk!

 
Denna enkla, och i sanning tråkiga, dukning har några år på nacken.
Hoppas verkligen att maten var godare än dukningen fin!
Kycklingarna är nåltovade. 
Det var nog "modernt" då, med ganska spartanskt. Dessutom tänkte jag nog att det var bra med utrymme
för maten som skulle komma på bordet.
 Men vi fick nog inget att dricka...
 
Och jag ser ju nu att fjädrar och servetter skär sig. Ilandsproblem antagligen, men tänker att det måste varit ok IRL, och att kameran inte är snäll vid återgivningen...
 
Gladde mina kollegor med lite kaka till kaffet på Skärtorsdagen.
Sockerkaka på långpanna.
Glasyren: creme fraiche och florsocker elvispas till fin konsistens.
Gul karamellfärg blandas i.
Bred ut och garnera med godisägg!
Klart!
 
    
 Och nu har jag precis avlutat årets påskdukning. Gillar fjädrar så den idén har jag återanvänt.
Utgick från färgerna i servetterna, som dessutom innehåller alla mina favoritfärger
(utom gult..., men den hör ju till påsken)!!
 
 
 
Jag veeeet, men jag kunde ju inte hålla mig!
Det är för kallt och de stackars blommorna kommer nog snart dö frostdöden, men jag vill så gärna
HA VÅR NU!
Jag vill med detta önska er alla en riktigt fin fortsättning på påskafton!
Hoppas ni får njuta den med nära och kära!
 
 

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

Jag är övertygad om att maten var bättre än dukningen, fast dukningen var inte alls den sämsta jag sett.
Hoppas att du fick en fin kväll.
/Anna

2013-03-30 @ 17:18:57
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: friskyfrog

Hopps att ni har en härlig påsk!
/kram

2013-03-31 @ 20:17:41
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0