Inför påsk

Generellt brukar jag påskpynta ytterst lite.
Har tänkt att den helgen är så kort, men den är ju i princip lika lång som julen...
Och bara för att jag visste att jag inte behövde, så blev det roligare att göra något.
Förutom de självskrivna blommorna blev det lite annat...
De ulliga fåglarna kommer från föräldrahemmet och jag är mycket rädd om dem.
 
Hos oss finns det pollenallergiker och därför sätter vi aldrig björkris i vatten så de slår ut.
Har en sådan pyntad vas oxå, utan vatten.
 Så slog det mig att jag kunde pynta Solidago-kvistarna.
Sånt Gullris har vi i trädgården på sensommaren och de fyller fint i buketter.
Den gula, nåltovade kycklingen kom Sonen hem med från skolan.
 
Det ser ut som om Babsan svischat förbi och tappat fjädrar.
Ankungen-med-toppluva-från-Peru-ägget
är en glad överraskning från jobbet!
Design Lasse Åberg.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bara anna

Så fint du har gjort! Roligt när man får energi till att pyssla till det lite.

Sv: ja, jag gör mina ljus själv. Roligt att du gillar dem! Har en liten dröm om att komma igång ordentligt med försäljning av dem och kanske göra mig ett "namn", ha ha. Har lite planer...
En del av dem kan rinna men då är det bara att ställa dem på ett litet fat.

Må så gott!

2013-03-30 @ 06:32:14
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Eva Hudin

Påskfint har du gjort. Jag har några saker framme, men inte är det mycket. Påskliljorna på altanbordet är ett måste. Det verkar vara något magiskt med att krypa under bordet som barn och tro att man är osynlig för världen. Vackra kafferepsduken hängde ner som tältväggar och mellan de broderade flikarna stack det fram korviga tantstrumpor och bastanta tantskor. Man hörde skrammel av porslin och strumpstickor och småprat. Visst var det mysigt!

2013-03-30 @ 08:25:13
URL: http://eva-hudin.blogspot.com/
Postat av: bittan

Hej !
Pskinspo de luxe :-)))Även om jag inte gillar gult mer än i blomväg så va du har härligt du gulat till det. Min lilla butik är öppen enl ök Såklart är du välkommen när det passar .Den ligger på sparlåga med nyheter , har helt enkelt varken hunnit eller
haft inspiration då det mesta är egendesignat.
Vi hörs och en riktigt glad påsk ...nu åter till köket :-)))
kram Bittan

2013-03-30 @ 09:56:29
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se/
Postat av: Queen of Kammebornia

Det är härligt med lite ägg och fjädrar. Babsan :) haha :) Stor kram!

2013-03-31 @ 13:04:23
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0