Mr Tourette

För några år sedan hittade jag boken "Mr Tourette och jag".  Den handlar om
Pelle Sandstrak, vars liv blev allt mer invecklat på grund av tics och tvångsritualer.
Pelles vardag blev svårare, men till slut får han hjälp
att förstå och förändra för att kunna leva ett drägligt liv.
Nu är han så "frisk" som han vill bli, säger han själv.
Det är en läsupplevelse.
 
OCH NU:
har det kommit en uppföljare!
Nu är han ofta (hela tiden?) ute och föreläser om sig själv.
 
Boken börjar med Fakta 2011:
203 resdagar
98 hotelldygn
3104 mil på motorväg
809 koppar dubbel espresso
189 påsar nötblandning
1 nackspärr
osv...(jag skriver inte allt här)
samt:
50 460 tics
 
I de olika kapitlen får man stifta bekantskap med några av de människor han möter på sin turné.
Jag tänker att Pelle, på grund av sin egenhet
(vill inte kalla det varken sjukdom eller handikapp eftersom det i mina ögon inte är det, och INTE i hans),
hamnar i situationer, träffar människor
som vi/jag aldrig skulle.
Spännande! Intressant! Oerhört livsbejakande!
 
Nu börjar påskförberedelserna :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

Aldrig fel när man får en sådan upplevelse av en bok :) och kul att det börjar förberedas för påsekn.

2013-03-26 @ 13:44:27
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Queen of Kammebornia

Åh, den vill jag läsa! Stor kram!

2013-03-27 @ 18:49:03
URL: http://queenofkammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0