Fira i dagarna tre!

 
I tisdags åkte jag och goa Myggan till Vadstena Ull&Garn för att klappa garn och kanske fylla på förrådet.
Myggan var kartläsare och jag tror vi hittade de flesta små grusvägar i hela häradet! :-)
Fin utflykt fick vi - med många timmars prat och skratt!
Men inget hann vi äta... Tiden går för fort när man har roligt!
Väl värt en utflykt. Carina som har butiken är en riktigt glad och trevlig garnhandlerska som glatt och villigt pratade, letade, föreslog och dessutom visade hur man gör "kärleksknutar".
 
 Knappar är alltid bra att ha.
Turkos. En av de vackraste sommarfärgerna!
Alpacka, hur mjukt som helst.
Grönt, för jag tror att jag behöver en grön tröja...!
Gillar mohair jättemycket.
 
Och minsann: jag hittade både det ena och det andra som synes!
Det var dag 1 och present 1.
 
Igår onsdag for jag tillsammans med arbetskamrater på resa för personalfonden till
Starby Hotell i Vadstena för spa och god mat!
Där har de den goda smaken att ha orange som färgklick i personalens kläder och på rummen.
 
Jag hade bokat en jättehärlig "fotkur"!
Det var dag 2, present 2.
 
Idag, självaste födelsedagen: blev sjungen för vid frukost.
Glasspaus i Gränna på väg hem.
 Solen sken när jag kom hem så det blev uteaktivitet och kolla över de stackars rabatterna,
och samsas med en hare. Suttit blick stilla i en solstol och läst...
och  Storseglaren kom med maten: libanesiskt!
(Mitt beslut att äta hemma)
Har njutit heeeela dagen!
Nu är firardag 3 nästan slut.
Nej, jag har inte fyllt jämnt. Det blev så här bra ändå! :-)
 
Önskar väldigt vackert helgväder eftersom Storseglaren ska ut på äventyr!
 
PS: Nån som vet hur man får bort myrorna ur jordgubbslandet? Förra året åt de fler än vi hann rädda...
 

Kommentarer
Postat av: Bittn

Grattis grattis :-))) Såklart ska det firas i dagarna tre !
Kram Bittan

2013-05-30 @ 22:42:13
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se
Postat av: Karin

Underbara garner! Att klappa garn, är ett bra uttryck! Det gör jag ofta, men jag stickar aldrig!
Kram och grattis i efterskott!
Karin

2013-06-01 @ 18:45:29
URL: http://pixelmojan.se
Postat av: Maria/pysseldagar

GRATTIS! !!:)
Läste pettson och findus igår för småkillarna. Och dom blev så avundsjuk på findus som fick ha TRE födelsedagar. Nu ska jag berätta för dom att det har du också. .
Eller kanske inte förresten, dom kanske får för sig nåt;)

Myror i jordgubbslandet har jag ingen aning om.
Jag hade myror i växthuset. Öppnade en jordsäck. En sån där 5 för 99 från bauhause.
Var elak mot mytorna och rörde om ordentligt i jorden dom var i.
Tog spaden och grävde upp myrägg och myror och la ner i den halvfulla jordsäcken. Sen fick jordsäcken ligga ett par dagar. Det måste vara lätt för dom andra myrorna att komma ner i säcken.
Ett par dagar senare hade dom byggt nytt bo och i säcken! Så det var bara att lyfta ut alltihop. Sen får man väl göra vad man vill med det hela.

Men i ett jordgubbsland är det ju inte lika lätt att gräva runt. Växthuset var ju tomt.
Grattis igen, hoppas ni har kanonväder idag!
Kram!

Svar: Du får säga att fira tre dagar gäller bara mammor ;-). Det påminner mig om att jag har en fin och speciell Pettson och Findusväska jag får visa nån gång.
Cicci H

2013-06-02 @ 07:26:05
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0