Kokostoppar

Kokostoppar är ju en "gammaldags" kaka tycker jag! Och lätt! Och snabbgjord!
Och glutenfri upptäckte jag!
Det innebär ju att jag behövde baka några. Tänkte även att de kanske kan smaksättas.
Receptet är från "Sju sorters kakor":
 
Kokoskakor     ca 35 st
50 gr smör
2 ägg
1 1/2 dl socker (bytte ut lite socker mot Stevia)
200 gr kokos (1 påse)
 
* Smält smöret. Låt svalna.
* Vispa ägg och socker pösigt.
* Bland allt med kokos och låt stå och svälla en stund.
* Klicka ut på bakplåt
* Grädda 175 grader i ca 12 minuter.
Originalet till vänster.
I de bruna har jag blandat i kakao och rivet apelsinskal. Samt ringlat lite choklad över.
Riktigt gott!
 
 
(Har man bara Stevia  är ju detta LCHF också för den som vill ha det.)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Myggan surrar

Tack för igår vännen. Jag har inte hunnit titta i min kasse än men godsakerna är nästan slut. =)
Kokostoppar står inte överst på min önskelista, det och mandelkubbar tillhör sambons favoriter. Men chokladvarianten måste jag nog prova.
Hoppas du fick ytterligare en fin utflykt.
/Anna

2013-05-29 @ 22:18:54
URL: http://designmosquito.blogspot.com
Postat av: Maria/pysseldagar

Det ska jag göra imorgon och bjuda svärmor på fika.
Kanske hon blir snäll; ))

Svar: Då är det pepparkakor du ska bjuda på :-)
Cicci H

2013-05-30 @ 22:06:46
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0