Många väskor blir det...

Likaväl som att vännen A så klokt har sagt att man aldrig kan få för många sjalar,
tänker jag att det finns fler områden att applicera det på.
Skor till exempel.
Och väskor.
Väskor fyller ju väldigt olika funktioner, stora att bära i och små, bara till lyst.
Den här är sydd i vävt vaxdukstyg och funkar som strandväska, handla-mat-väska eller att ha handarbete i.
Tyget köpte jag i Hjo förra sommaren och att sätta i den här lilla detaljen har jag lånat rakt av
från ovan nämnda A.
Den här bruna har måtten bredd ca 19 cm, höjd ca 20 cm.
Jag gjorde den utifrån den här svarta för det är en bra storlek när man inte ska ha med sig så mycket.
 
 
*
 
Den här är i tovad ull, men jag köpte den färdig med foder och dragkedja.
Övade fria broderier och har lite pärlor på här och där.
Jag använder den med jämna mellanrum, men den kanske inte är färdig...
Skulle kunna brodera på ännu mer. Eller?
Mest nöjd är jag med trädet nere till vänster som har alla årstiderna i grenverket!
Börjar med vår och slutar med snöig vinter.
*
Jag får med jämna mellanrum höra att jag är "matchig", dvs matchar min klädsel och smycken
med varann, mest hela tiden. Och jo, det är nog sant.
Blandar till exempel helst inte mer än två färger (om jag inte har nåt mönstrat) i taget.
Detta för ju förstås med sig att skor, ytterplagg  - och väskor också matchas i färg.
Himla bra anledning för mig att göra nya :-)
 
Hur mycket matchar ni?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: bara anna

Så fina väskor!
Jag matchar ibland, tycker det är fint. Men klädintresset har minskat för mig på sista tiden, förr var jag väldigt intresserad och lade mycket pengar på det men nu handlar jag hellre till barnen känns det som...

Svar: Tack, tack! Jag är ingen fashionista som lägger ut hutlösa summor på kläder. Nej, jag gillar att fynda - och spara - för rätt vad det är, är det modernt igen :-)
Cicci H

2013-05-05 @ 23:02:31
URL: http://annacecar.blogspot.com
Postat av: Maria

Jag älskar att göra väskor men kan inte bära dom:(

2013-05-07 @ 08:59:05
URL: http://pysseldagar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0