Snabba kalla såsen till lax

Kall sås till en enkel ugnsstekt laxbit är ju gott!
 
Dels denna salsa som alltid är lika god!
Men när jag hittade saffran blev jag sugen på en annan sås också och kunde inte välja.
Varför välja bort när man kan ha flera?
Detta laxrecept från Arla är ett av mina favoritrecept alla kategorier när det gäller fisk.
Känner ibland att det blir lite omständigt bara.
Därför gjorde jag den här kalla såsen, på en höft:
 
Kall saffranssås till lax
creme fraiche
saffran
honung
senap
Blanda ihop ingredienserna och njut!
Det är inte romkorn utan oupplösta saffranskorn.
Vet inte vad det är i smakkombinationen som gör det så gott.
Gott är det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0