Mjukaste sjalen!

Den är ju som sagt äntligen färdig, sjalen, vars garn jag köpte för ett år sedan på förra hösttrippen.
Det är det allra mjukaste, goaste garn jag stickat i nånsin!
Här syns den i olika ljus, när den var nypåbörjad.
Av någon anledning har den varit hemskt svår att fotografera så att färgerna blir
rättvisande motsvarande verkligheten. 
Nu blir det mörkt så tidigt, så det blir även där svårare att få till det...
Skiftningarna i garnet har gjort den självrandande och i princip liksidig.
I princip, säger jag eftersom jag bestämde mitten lite osymmetriskt då jag gissade att den skulle bli likadan på båda sidor mitten annars. Ville jag inte. Helst inte. Om jag kunde låta bli.
Sa jag att den är mjuk o go?!
*
Ett tips innan jag slutar för denna gång:
Pärlor.
Den vänstra som stickades i allrafinastehöstfärgerna avslutades med en pärla i varje hörn.
Fortfarande lika nöjd med den avslutningen som när den gjordes.
Till den nya, som ju är skirare, tog jag mindre, helt transparenta pärlor till knytsnibbarna.
Inte så mycket för syns skull. Mer för känslan.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Vad härligt att äntligen få den klar. Den ser jättefin ut.
/Anna

2013-11-06 @ 20:52:44
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Catharina på bibblan

Sååå go, vi lär aldrig komma ur sjalträsket!!

Svar: Nej, det hoppas jag verkligen! :-)
Cicci H

2013-11-07 @ 10:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0