Varm chokladsås a´la´ Cicci

Under helgens Stickevent nämnde jag nog för både en och flera
att jag kvällen före hade fått ett ENORMT sug på varm chokladsås till vaniljglass.
Såklart borde jag gjort glassen också själv eftersom jag nu har denna dära maskinen
men det fanns det rakt ingen tid att vänta på!
Men såsen görs så här:
arbetstid ca 5 minuter
Chokladsås 2-4 port
Allt sker i en kastrull och du kan lätt dubbla på receptet om du vill äta mera, eller bjuda nån.
Smält 2-3 msk smör.
Fyll på med 1 dl grädde
1 knivsudd vaniljpulver
2 msk kakao
3 msk sirap
1 msk rörsocker
Låt allt koka upp och ihop nån minut så det tjocknar.
Ta kastrullen från värmen. Rör ner knappt 1 krm flingsalt och rör om så det smälter.
Smaka av och ta aningen mer salt om du gillar det.
Servera omgående till vaniljglass!!
*
Äta-upp-tid ca 2 minuter... :-)
Nej men, nu tror jag minsann att suget gjorde sig påmint igen...
Hej hej
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Jag kan intyga att den är "skeetagod" till ljummen fruktsallad också.
Tack för recept och härliga skratt i helgen. =)
/Kraaam

2013-10-23 @ 20:34:04
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com
Postat av: Laila

Verkar farligt gott. Och jag som inte har glass hemma...

2013-10-24 @ 19:31:36
URL: http://garntrassel.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0