Glass-säsongen slut?

Om vädret håller i sig håller väl årets glass-säsong lite till?
Jag har ju gjort osedvanligt mycket egen glass i år.
Det mesta har varit gott, men Sonen och jag har provat mindre lyckade varianter oxå...
Bland annat blev en sorbet mer som en marängsmet.
Nog om det.
Här är en glassentrepenör, vars glass jag ätit av en gång. Den smaken var ok.
 
När jag nyss läste hennes bok om sin resa blev jag glad och inspirerad
över hennes tålamod.
Att prova och prova igen för bästa smak och konsistens.
*
Så jag fortsätter hemma med olika smakkombinationer.
Vi får väl se vad nästa variant är som dyker upp här?

Kommentarer
Postat av: ullie

Har aldrig gjort egen glass. men mn gör väl med maskin eller ? Är ju så gott med glass ju gillar sorbet oxå mums

ha en bra kväll kram

2013-09-05 @ 15:38:08
URL: http://weberskold.blogg.se
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-09-06 @ 12:57:11
URL: http://www.hittarecept.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0