Tät thriller

När jag började läsa kändes det som om den var alldeles för brutal, i mening blod och våld.
Tänkte att jag ger den en chans - och sen var jag fast.
Torsdag-fredag har tillbringats i vilande ställning. Läsande.
"Säg inte ett ord" handlar om psykiatern Nathan Conrad. Han blir ombedd att få en mordåtalad, schizofren kvinna att tala, eftersom hon har slutit sig och är nästan katatonisk.
En lördag morgon vaknar Nathan och hans fru Agatha, men deras dotter är borta.
Nathan får ett uppdrag via telefon.
Om han inte löser det inom angiven tid kommer de aldrig få se dottern igen.
*
Lättläst. Mycket spännande.
Nej, det är inte bara spänning.
Ja, det är blod och ond bråd död oxå.
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Verkar vara en bok i min stil. Den skrivs upp på min lista att låna på biblioteket.
Tack för tips!
Kramis Karin

2013-09-24 @ 18:13:37
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0