Ormskinnsväska

Kan man ha för många väskor?
Nej. Det kan man inte.
Och när man kan sy dem själv så.
Jag hittade ett tyg i gömmorna. Ett tyg som är väldigt "olikt" mig, så jag förstår varför det blivit liggande.
Men plötsligt kände jag för att låta det bli en väska.
Det är som vaxduk i materialet, med ormskinnstryck.
*
Den höstrandiga väskan och den här svarta fick stå modeller för den nya.
*
Storleken är mittemellan de båda.
Jag har strukit ett mellanlägg på insidan för stadga eftersom jag fortfarande stör mig på
att jag missade det på den höstrandiga.
Grov "sadelgjord" som axelrem och helfodrad med ett beige tyg.
Knapp  och resår för att kunna stänga.
Och en mindre ficka på utsidan.
*
Kanske väskan passar övrig packning så den  får följa med på trippen till Köpenhamn framöver!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Urstarka Jag

Såå snygg blev den. Jag syr ingenting nu. Tänk att man måste välja hela tiden. Hinner inte allt jag vill göra. Nu tränar jag och rider, då hinner jag inte sy. För sen tar familjen resten av tiden. Men strunt samma, jag lär nog hinna sy senare i mitt liv.
Väskan blev verkligen urläcker!

Svar: Tack snälla du. Men här går det ju också i perioder. Tränar jag mycket pysslar/syr/handarbetar/ jag mindre. Och då blir det heller inte lika täta inlägg här på bloggen.
Cicci H

2014-04-16 @ 11:13:52
URL: http://mingbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0