Vintips

För några år sedan fick jag en riktig AHAupplevelse vad gäller ett vitt vin.
Vi var i Gothia Tower och skulle fira svärföräldrarna.
En duktig sommelier rekommenderade vin till valda förrätten
(som jag minns var god, men har glömt vad det var..)
Med tanke på att jag drack ett vitt vin var det med största säkerhet något med fisk/skaldjur.
Nåväl, det var ju vinet jag skulle tipsa om.
Den gången drack jag ett vin som heter/hette Xpo Viognier.
Det har aldrig funnits på Systembolaget eftersom det direktinköptes.
Tyvärr, säger jag.
Men druvan finns!
Här kan man läsa mer.
Det var riktigt gott!
*
För alla er som har svårt för vitt vin för att de är förr torra eller strama.
Då säger jag att ni ska testa detta vin eller annat med denna druva.
Den finns både med bara Viognier, men även tillsammans med andra druvor.
*
Det är en rund och mjuk smak som nästan är lite "oljig".
Oftast beskrivs den som torr, men är inte alls som andra torra viner.
*
Någon som sällar sig till beundrarskaran?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Urstarka Jag

Innan jag blev sjuk så drack jag bara rött vin. Nu efter sjukdomen så tycker jag inte om rött längre utan vitt. Och vet du jag har aldrig gillat whisky det är ju avskyvärt!! Nu älskar jag whisky!!! Vad beror det på???

Svar: Hmm. Det låter märkligt. Har hört nåt liknande men kan inte just nu komma på i vilket sammanhang... Får grunna på det.
Cicci H

2014-04-16 @ 11:16:41
URL: http://mingbs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0