Att ligga till sängs ett år

Just nu känns det lite kinkigt:
en förkylning så jag inte känner varken doft eller smak.
Men framförallt stannat hemma från jobbet på grund av en krånglande stortå, som nu,
efter flera veckor med ett antal besök på vårdcentral, omläggningar, en dust med kniv
för att skära bort det onda så har det ändå kommit till en kur antibiotika.
Hoppas att jag kan springa mitt Tjurrus.
Jag kanske skulle göra som Eva.
Jag undrar hur omvärlden skulle reagera om man gjorde just det? 
Huvudpersonen Eva kryper ner i sängen när tvillingbarnen flyttat hemifrån för att gå på college.
Hon känner att nu har hon servat färdigt.
Maken får sova i ett av barnens rum 
(men han har en Friggebod i trädgården, där han för övrigt installerat sin älskarinna).
Eva får hjälp med mat, när nån kommer ihåg att hon ligger där.
Hon blir uppvaktad av både mannen som renoverar om sovrummet och
av människor som tror hon har helande krafter...
*
Det är en historia som åker berg-och dalbana med dig.
Du ömsom skrattar och gråter, för det är som i själva livet.
Boken är en riktig bladvändare, för man vill verkligen veta hur det ska gå för henne!
*
Läsvärd!
Rekommenderas varmt!
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Sicken liten skit-tå! Hoppas att antibiotikan gör susen.
/Anna

2014-08-26 @ 21:31:45
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0