Blackout

Susannah är en ung journalist. Hon bor i New York och är glad och utåtriktad och bra på sitt jobb.
Plötsligt börjar hon bli paranoid; hon misstror sin pojkvän och sina vänner.
Hon rensar och slänger bland sånt hon egentligen sparar på som är viktigt för henne...
En kväll får hon ett  stort epileptiskt anfall och blir inlagd på sjukhus.
Eftersom hon snabbt blir sämre, både fysiskt och psykiskt görs alla tänkbara tester.
Läkarna står handfallna. Hon blir ett "Dr Housefall" på riktigt.
Räddningen kommer efter en hjärnbiopsi.
*
Denna bok är skriven av Susannah själv med hjälp av anteckningar och filmer från sjukhuset.
Hon har gjort intervjuer med alla som hon kom i kontakt med under sin sjukdomstid.
Hon har nämligen inga egna minnen från den dryga månaden när hon var som sjukast...
*
Jag har precis sträckläst den
 och rekommenderar den varmt!
Ytterligare ett exempel på att verkligheten kan överträffa dikten.
Oerhört spännande!

Kommentarer
Postat av: Bittan

Hej du !

Jag tänkte förra veckan när jag började piggna på mej lite att jag skulle messa dej och kolla om du hade tid men sen kom nåt i vägen
å helt plötsligt är jag tillb på jobbet . Vi får försöka få till en dag framöver när jag är ledig . Hörs . Kram Bittan

2014-02-05 @ 18:20:23
URL: http://bitsblog-bits.blogspot.se
Postat av: Karin

Tack för boktips!
Snygga och originella örhängen. Alltid kul att skapa något eget!
Kramar Karin

2014-02-06 @ 22:24:47
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0