En kavaj - många outfits

Jag såg en bekant som hade en alldeles jättehäftig kavaj.

Den var av märket Desigual… Och prislappen antagligen därefter.

Smålänning är jag så jag tänkte att den pengen ger jag aldrig, hur snygg den än må vara.

Men jag är riktigt nöjd med hur min kavaj blev. Jag utgick ifrån en secondhandfyndad kavaj inköpt för detta ändamål.  Jag ville inte använda nån av de kavajer jag redan hade om jag skulle misslyckas med projektet.

Hos KnappCarlsson i centrala Göteborg köpte jag sidenblanka snedremsor i orange och olivgrönt.
Övriga spetsar och band hade jag hemma. Likaså de olika knapparna.
Det fanns inga knappar eller knapphål på ärmarna så de är bara fejkade. Därför är det kul att det är tre på ena sidan och fyra på den andra. Kavajen knäpps med en större knapp i svartvitt
(som tyvärr inte syns på fotot)
Ryggen har en spets mitt på sömmen.
De enfärgade små tyglapparna kommer från min brudklänning
(ja, jag var klädd i en kopparfärgad klänning när jag gifte mig!). 
Med stjälkstygn har jag broderat en vänstervinge i vitt med lite silverglitter – och lite gråsvart längst ner…
I vingen sitter två hjärtformade pärlor.
*
En kavaj som passar till det mesta.

Kommentarer
Postat av: Fröken Fräken

Kreativt och snyggt! Jag har inte alls rätta snitsen för att få till det när jag syr om kläder, även om jag kan sy det mesta i inredningsväg. Ska jag sy kläder så slutar det som något avlagt från en utklädningslåda från dagis...

2014-02-15 @ 11:37:53
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Karin

Så häftigt!
Kram Karin

2014-02-24 @ 07:28:37
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0