Hallon och chokladmousse

Som den söndag vi nu är mitt uppe i, med eller utan TVkanal för pågående ishockeyfinal,
kan man behöva stärka sig, rent mentalt, med nåt sött och gott.
Då är det praktiskt om man kan vispa ihop nåt lite kvickt i en periodpaus till exempel.

Det är verkligen både smidigt och gott att ibland använda sig av halv- och helfabrikat.

Till den här desserten har jag använt hallonmousse och chokladpudding och varvat dem direkt i serveringsglaset. Gör i förväg och ställ kallt.

Jag har toppat med goda hallon vid serveringen.

 

 

Nu slog det mig att hallonmousse med kolasås känns som en höjdare…

*

Nu ska jag fortsätta hålla tummarna för Tre Kronor och samtidigt sticka på min gröna kofta,

hur det nu ska gå till?


Kommentarer
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Fy så gott :) Ha en bra dag :)

Svar: Välkommen, hoppas du hittar nåt matnyttigt. :-) Choklad i olika former är alltid rätt.
Cicci H

2014-02-23 @ 14:57:37
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/
Postat av: Anna Lennartsdotter

Här blev det hämtad thaimat idag, men jag glömde desserten. Det fick bli varm choklad med lite vispgrädde som "doping" i kväll.
/Anna

Svar: Gott! Med kanel på och kanske en yttepytte skvätt av Minttu i?
Cicci H

2014-02-23 @ 20:05:09
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Queen of Kammebornia

Men hjälp vad gott! Jag har länkat till dig idag :) Kram!

Svar: Tack för det :-). Det var en rejäl lista med olika tips såg jag.
Cicci H

2014-02-23 @ 23:25:37
URL: http://kammebornia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0