En kudde att fingra på

När Sonen var bebis och låg på golvet sydde jag en liten "aktivitetsfilt" till honom att fingra på.
Han låg nämligen alltid på mage, rädd för att missa nåt om han skulle legat på rygg.
I vilket fall som helst: det var starka färger, olika strukturer o s v.
*
I senaste numret av vår personaltidning fanns en artikel om "aktivitetskuddar"
för de dementa som är lite oroliga och behöver nåt att sysselsätta händerna med.
*
Tanken slog mig att  göra nåt åt en sympatisk man på jobbet som är dement.
Och nu har jag skridit till verket:
Från vänstra övre hörnet och vidare: 3 nitar (som Orions bälte), en läderfläta med träkula. Stor knapp med skrovlig yta, en plastficka som vykort passar i. En rund platta av fuskfårskinn. En mutter på rött band, där muttern går att förflytta hela röda sträckan. En orange dragkedja som går att öppna och stänga.
*
Även om bilden går att byta ut valde jag får eftersom mannen arbetat med dem.
Hoppas att han en bra dag kan känna igen dem.
*
Imorgon ska jag ta med kudden och är mycket spänd över mottagandet...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Vilken fin idé! Din kudde blir säkert omtyckt!
Kram Karin

Svar: Hoppas det. Han pratar i princip inte alls längre. Men han kände igen fåren! :-)
Cicci H

2014-01-16 @ 09:01:06
URL: http://www.pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0