(Ärtsoppa och) Pannkaka

Pannkaka, pannkaka, pannkaka, ge mig mera pannkaka; massvis med pannkaka;
 är en barnlåt.
Och visst är det gott med pannkakor!
Och eftersom det serveras med jämna mellanrum på jobbet har jag börjat variera dem.
Det är likadant som med gröt. Den behöver man inte heller servera likadant varendaste morgon.
 
Till pannkakorna blir det oftast jordgubbssylt och grädde.
Men oj, så mycket annat gott man kan ha till!
Här kommer en kavalkad av mumsiga pannkakor:
Blåbär: vispa grädde och rör ner blåbärssylt. Rör om. Servera med färska eller frysta blåbär.
*
After Eight: på med en mintchokladplatta så fort du bara kan så det smälter på pannkakan.
Och grädde.
Du milde så gott det var!
*
Lite beige, men åh, så, gott!
Mandel: Vispa grädde. krossa mandelbiskvier i en mortel och blanda i grädden.
Toppa med några biskvier och NJUT!
*
Och: den sista varianten för denna gång:
Smörstekta äpplen: pudra över kanel och
ringla på oförsvarligt mycket ljus sirap.
Värm pannkakorna och lägg på ljumna äppelklyftor och toppa med vaniljglass!
Faktiskt en dessert i världsklass.
*
Om ni frågar mig, alltså!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva Hudin

Fresterska där!
Ser JÄTTEGOTT ut!
/Eva

2014-07-22 @ 08:58:25
URL: http://eva-hudin.blogspot.se
Postat av: Anna Lennartsdotter

Ser väldigt mumsigt ut. Jag tror att blåbär är min favorit. Kanske dags att ge sig ut i skogen....
Jansson och jag har fastnat för bananpannkakor just nu. Också väldigt gott.
/Anna

2014-07-22 @ 17:51:22
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0