Morgonrodnad

När jag gick i 9an åkte vi på skolresa till Gotland.
(Det är några år sedan nu...)
Vi var där i 5 dagar och vi hade toppenväder hela tiden.
Jag minns att några till och med fick solfrossa.
Sista natten var vi några som bestämde oss för att stanna uppe.
Vi ville se soluppgången.
Den blev vi snuvade på eftersom just den morgonen var det alldeles för molnigt
Snopet!
*
I natt har jag varit vaken av och till.
(Flera nätter under denna varma vecka faktiskt.)
Fåglarna kvittrar inte lika tidigt nu.
Dessa två bilder är tagna omkring 2.45
Hade varit bra med ett vidvinkelobjektiv så man hade fått med hela himlen på ett kort.
*
En timme senare såg det ut så här.
Det är så vackert!
Men jag kan inte göra det rättvisa.
*
Nu lyser solen med full kraft och det ser ut att bli ytterligare en härlig sommardag!
Vilken fin start på semestern jag har fått!
*
Själv är jag  strax på väg till Hjo marknad/mässa med goa brorsfrun.
Vi var där förra året oxå.
 
Rapport följer.
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Eva H

Vilken underbar natthimmel! Hoppas du får en riktigt fin semester. Och det där med London, blir du knas av alla människor dra till Richmond Park och strosa. I närheten av Covent Garden (MEN VAR?) ligger en underbar liten ostbutik med massor med goda ostar från Englands alla små gårdsysterier. Underbar personal som låter dig smaka på allt du pekar på.

Svar: Mmmmm! Ost! Så himla gott! Tack för tipset!
Cicci H

2014-07-12 @ 09:07:13
URL: http://eva-hudin.blogspot.se/
Postat av: Anna Lennartsdotter

Så det är fler än jag som har ont av månens dragningskraft?
Jag har lovat Mamsen en tur till mässan imorgon, de lovade ju sämre väder då. ;)
/Anna

2014-07-12 @ 09:20:06
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Frisky Frog

Det går inte att sova med fullmåne i Halland heller... Önskar att jag hade bott lite närmre Hjo.. Då hade jag nog kvistat över.
/kram

2014-07-12 @ 09:40:25
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0