Stjärnväska

Man kan ju aldrig få för många väskor!
Och jag som är lite ganska mycket, för färgmatchning insåg att jag saknade en väska i blått.
Började virka en, men den repades upp.
En idé om hur den skulle se ut har jag haft ända sedan ett besök på ett av våra stickcaféer.
          
Ett asymmetriskt lock tycker jag var så snyggt.
Idén har helt enkelt fått vänta in det rätta tyget.
Det blev vävt vaxdukstyg, som jag tänkte kunde vara lite slitstarkt och praktiskt.
Inuti strök jag på vliseline för stadga.
På fodret syddes fickor och kardborreband fast.
Varför jag ville ha "dubbla" stängningar på?
Den skulle med till London. Det funkade himla fint. Kardborrebandet stängde till helt,
ungefär som en dragkedja. Långt axelband så den kunde hänga på diagonalen.
Jättenöjd. Allt fick plats.
Fast plånboken blev "tunnare" i London i alla fall.
*
Fast det är inte väskans - eller tjuvars fel :-)
 

Kommentarer
Postat av: Frisky Frog

Snygg och smart med kardborre. Då hörs tjuven. =)
/kram

2014-07-20 @ 19:15:48
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0