Cyklamen - en överlevare

I vårt hus bor en cyklamen med vita blommor.
Under vintern ställde jag den bakom en gardin och lät den stå.
En skvätt vatten då och då fick den när nån kom ihåg, och förhoppningsvis lite ljus.
När våren kom tog jag fram den och gav den mer av allt.
Den såg lite ledsen ut, ljusa blad utan några mönster i bladen.
Långa, rangliga stjälkar.
Precis som de i förgrunden.
*
Se nu!
Jag är mäkta stolt över att den tagit sig!
Korta stjälkar med mörkgröna blad med mycket mönster i (på?).
Och blommor!
Fyra blommor nu och knoppar i vardande nere i krukan!
Det är verkligen roligt, och jag visste inte ens att den skulle klara sig.
*
Nån mer som har samma erfarenhet?
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Ibland kan man tro att de gillar lite hårda nypor. =)
Jag hoppas att du får en fin och lyckad tur i morgon.
/Anna

Svar: Tack tack. Hoppas jag hittar nåt, så jag inte behöver åka förgäves ;-)
Cicci H

2014-06-25 @ 21:09:12
URL: http://designmosquito.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0