LördagsEGO

Många har ju en slags relation till sitt namn -
 ibland tycker man om det och ibland inte.
Själv har jag nog inte tyckt något särskilt om mitt eget.
Det var väl mest att när man var liten och mamma ropade Cecilia! så var det allvar... :-)
Har för övrigt kallats Cicci sedan skolåldern.
*
Men idag!
Dagens EGOtripp!
Jag har idag för första gången hört Linnea Henrikssons låt
CECILIA.
En låt med ens eget namn som man kan tycka om.
Sorglig, men fantastiskt bra.
 
 *
Förstår dock inte varför både den här och en mycket berömd Cecilia-låt på engelska
handlar om krossade hjärtan...
 
 

Kommentarer
Postat av: Urstarka Jag

Är du kanske en hjärtekrossare;)
Hur är det cicci det var länge sen. Har liksom inte haft ork. Men nu är jag tillbaka i bloggvärden fast i en annan skepnad.
Kram Maria

Svar: Jag blev så glad att höra från dig att jag gick in till din blogg innan jag kunde fortsätta här! :-) Du har för övrigt valt rätt namn till din blogg! Kram till dig! Nu kan vi höras oftare.
Cicci H

2014-03-17 @ 23:06:30
URL: http://mingbs.wordpress.com
Postat av: Fröken Fräken

Jag är väldigt förtjust i mitt namn, och särskilt med tanke på det namn som mamma ville döpa mig först till. Heidi känns lite sådär om man inte bor i Alperna och har håret i kringlor kan jag tycka!
Har dock inte hört din låt, men jag är ju crappy på all musik efter typ 1999...

Svar: Kan vi vara överens om att min mammas förslag Regina inte hade passat mig ...
Cicci H

2014-03-18 @ 15:14:02
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0