Efterlysning: Pickwickté - Minty Morocco

Té är ju gott och jag dricker ett antal koppar varje dag.
Favoriterna skiftar efter humör och vad jag blir sugen på.
Lösviktstéer är ju oftast de godaste, men det finns andra.
Sedan något år är ett med mintsmak det godaste till frukosten.
Lord Nelson har smaker som passar mig.
Yogité har även de flera smaker: ett med lakrits är helt oemotståndligt.
*
Nu har jag fått ett litet bekymmer
(dagens I-landsproblem, ja, kanske).
I Köpenhamn häromsistens köpte jag ett Pickwickté.
Av den enkla anledningen att det serverades på hotellet...
... och jag föll.
Det är en 3stegsraket i smaker!
Först minten, sedan kommer kanel och om påsen ligger kvar i koppen så länge: lakrits!
Jag köpte med hem, men får dricka med andakt,
för jag vet inte vem som saluför dessa téer här hemma?
*
Kan någon vänlig som läser detta tipsa mig?
 
 
Den färgglada koppen fick tillsammans med 5 till följa med hem från TGR/Köpenhamn
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Hur må´s det idag? Träffade storseglaren och sonen igår. =)
I butik vet jag inte,men teet finns på nätet här:
http://www.coffeeortea.eu/se/pickwick-te/

/Anna

Svar: Tack snälla du för tipset! Jag mår fint! Vi hade grillkväll knytkalas=kött. Massor av kött! :-)
Cicci H

2014-05-10 @ 10:44:59
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Frisky Frog

Det där theet låter värt att testa. Helt i min smak. =)
Föregående kommenterare borde blivit detektiv för hon är en fena på att snoka upp både folk och saker. =)
/kram

Svar: Det var väl hon som hade gulan den dagen ;-)
Cicci H

2014-05-11 @ 08:54:51
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0