Biblioteksorm

Ikväll har det precis varit Stickcafé.
Lika trevligt som varje gång!
I det regnrusk som blev kändes det extra gött att sitta inomhus och umgås med likasinnade.
C som även jobbar på biblioteket, hade med sig ett litet påbörjat arbete:
Just nu ser inte denna stickning så mycket ut för världen, men den kan.
Om det kommer mer garn, om några sätter sig en stund och stickar på den.
Jo, så är det!
Det ska bli en orm!
Vem som helst får ta med sig garn om man kan avvara något.
Men framförallt så kan vem som helst sätta sig en stund och sticka på ormen!
Så bege dig till Huskvarna bibliotek och sticka en stund!
... och lånar hem lite läsvärda böcker innan du går hem.
*
För övrigt var någon i vårt så kallade "sjalträsk". Några (jag med) höll på med tröjor,
en blivande mamma började på de sötaste små tossor jag sett och
C förevigade jag virkandes härliga handledsvärmare i en underbar grön nyans.
'
Det var min tisdagskväll.
Vad har du gjort?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0