Varde ljust!

Morgnarna blir allt mörkare.
Som kvällspiggare (mer än morgonpigg i alla fall), är det inte så kul när klockan ringer
för att det är dags att gå upp. Javisst, det är en ny dag, med oanade möjligheter med mera.
Jag vet allt det där. Men jag ligger gärna och drar mig om och när jag kan.
Fram till för några år sedan kändes det tyvärr dessutom som om varje dag började med huvudvärk eller
som om jag fått något hårt i skallen.
*
Men faktiskt, det är lättare nu. För jag har sett ljuset!
Det är en så oändlig skillnad för hur mina morgnar är att jag knappt kan beskriva det!
Jag har sedan några år en Wake-Up-Light!
Den fungerar precis som en väckarklocka med ringsignal.
Med den lilla skillnaden att när signalen går - är jag i princip redan vaken!
Det låter inte klokt, men så är det.
Så här ser den ut. Jag har vaknat och stängt av larmet.
 Här är taklampan tänd.
Så här ser den ut medan jag vaknar...
Jag ställer klockan på ringning det dags jag vill gå upp.
20 minuter FÖRE börjar lampan gradvis lysa. Som dagsljus under ljusa årstider.
Även om kroppen inte är vaken reagerar ögonen på att det gradvis blir ljusare.
Jag har ljusterat ljusstyrkan, för den kan bli starkare.
Signalen finns som radio, fågelkvitter eller ett 'ping'.
Låter som ett ekolod eller liknande under vatten.
Mjukt och behagligt.
*
För mig har det inneburit stor skillnad och jag rekommenderar verkligen en sån här
till alla
som har svårt att kliva upp.
 
Godmorgon!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Jag kanske ska sno en av ungarnas. Det blir lite abrupt när radion går igång på hög volym.
/Anna

Svar: Gör det! Man vaknar mycket goare. Prova vet ja!
Cicci H

2014-10-12 @ 20:05:37
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Frisky Frog

Vi hade en till en "död" tonåring och hon tyckte också att det funkade. Själv har jag turen att vara både kvälls- och morgonmänniska. 5-6 timmar räcker om jag får en sovmorgon någon gång i månaden. =)
/kram

Svar: Wow! Inte konstigt du hinner sticka så många sockar och sy så söta flickklänningar! Lite avis på det. :-)
Cicci H

2014-10-12 @ 20:46:21
URL: http://friskyfrogmade.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0