Springfloden

Det har ju blivit några ljudböcker på senaste tiden.
Inte så konstigt att jag hinner lyssna mycket eftersom det tar strax under en timme
tur-och retur-jobbet varje dag.
På en vecka blir det nästan 1/3 ljudbok.
+ den tiden jag hinner hemma.
Fint!
Återigen nya bekantskaper både vad gäller författare och uppläsare.
Och SOM jag gillade detta!
*
Huvudpersonen Olivia går på polishögskolan och eleverna får välja ett ouppklarat fall
att studera under sommarlovet.
Olivia hittar ett som hennes pappa var med och utredde, men som förblivit olöst.
1987 mördas en höggravid kvinna på en ö.
Man vet inte vem hon är, varför hon mördats eller vilka gärningsmännen är.
 
Olivia börjar nysta i fallet, men den som ledde utredningen, Tom, är som uppslukad av jorden.
*
Tomas Bolme läser väldigt bra. Han är tydlig.
Boken är spännande och storyn håller hela vägen,
även om ledtrådarna visar olika riktningar under gång.
Rekommenderas!
 

Kommentarer
Postat av: gunnel

Låter som en bok i min stil. Jag gillar spännande berättelser. Tror inte jag läst nåt av den författaren tidigare. Ha det bra.

2014-09-01 @ 13:11:55
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogpot.com
Postat av: Första året i Hjo

Börjlinds är ju ett rutinerat författarpar, säkert bra deckare även fast jag inte läst något av dem. Det är bara bra att ha en bit till jobbet. Jag läste mycket på bussen.

Svar: Ja, nu har jag fler böcker att leta efter i bokhyllorna
Cicci H

2014-09-05 @ 16:25:15
URL: http://hanskhjo.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0