Synnerligen osympatiskt

Jag ska vara med på en Julmarknad
 
(Julmys i Bashult)
och sitter nu för första gången på flera år och "producerar".
Jag hoppas att dessa eller såna här kan vara av intresse.
Jag gör nya varianter som är lite mer julanpassade förstås,
men det kommer ju fler högtider och årstider.
Därför kommer det även att finnas några påskkycklingar:
Den färdiga i bakgrunden har ju hängt med en påsk,
men de halvfärdiga i förgrunden är nyvirkade.
I ett synnerligen osympatiskt garn...!
Köpte det för att jag tänkte en "gullefjunig" effekt och jag är helt ok med det.
Men att virka i...! Hjälp!
Ett RIKTIGT FULGARN så klart. 100% polyamid och gnissligt så det nästan skrek...
Som att virka i plast (ja det är det ju) eller smala cellofanremsor...
*
Undrar vad tanken är med garnet EGENTLIGEN???
 För det kan ju inte finnas en vettig mänska som vill göra ett plagg i det...
*
Men det blev fint som kyckling.
 

Kommentarer
Postat av: Anna Lennartsdotter

Går det att ha som reflex kanske? =)
/Anna

2015-11-12 @ 20:44:25
URL: http://designmosquito.blogspot.se
Postat av: Karin

Hoppas att det gick bra på marknaden!
Önskar dig en riktig GOD JUL!
Kramar Karin

2015-12-23 @ 05:39:32
Postat av: Karin

Hoppas att det gick bra på julmarknaden.
Önskar dig en riktig GOD JUL!
Kram Karin

2015-12-23 @ 05:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0