Randig tisha

Det har ju varit tyst här på bloggen,
men jag har varit ganska aktiv vid symaskinen. 
Den blå toppen blev ju klar i början av sommaren,
och så har jag provat att sy i trikå.
Lite knepigare då jag inte har en riktig trikåsöm på min maskin...
Men det funkade i alla fall den här gången.
Mönstret har jag kombinerat
från två andra toppar som sitter bra.
*
*
*
Fram- och bakstycke är allt som behövs!
Ärmhål och nedtill fållades.
På insidan av halsringningen sydde jag fast en snedremsa av tyget.
 
Och nu får det väl räknas som höst...
Höstdagjämningen var igår och jag har återupptagit 
sjalen i ull och mohair.
Kanske nån meter och muddar kvar.
Bara.
 
 
(Den ska viras runt kroppen så färdig ska den vara bortåt 2 meter)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Att sy i trikå, verkar svårt. Jag kan ju knappt sy på maskin i stadigt bomull!! Men det är kul att se vad andra kan! Snyggt blev det!
Kramar och njut av höstvädret i helgen!
Kram Karin

Svar: Helgvädret har verkligen varit underbart! Idag klippte jag gräs :-) och plockade plommon. Mums!
Cicci H

2015-09-26 @ 19:55:13
URL: http://pixelmojan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0