Bländverk

I mitt letande efter fler ljudböcker råkade jag på den här:
Författaren använder sina egna erfarenheter inom beteendevetenskapen.
Alex King är inte någon polis men hjälper dem i olika sammanhang. 
Han hjälper till genom sin kunskap om hur olika vi människor beter oss och hur man
till exempel kan "spegla"  andra människor, både för att förstå och använda sig av dem.
(Svårt att förklara så jag inte gör bort mig...)
Utöver denna intressanta vinkling är själva brottsfallen väldigt spännande!
"Bländverk" handlar om rika företagsmän som blir skjutna efter att ha fått brev
om att betala lösen...
Vem skickar breven? 
*
Dessutom har jag hunnit lyssna på "Illdåd" som är bok nr 2 (tror det finns 4).
Några personer runt Alex King är de samma.
I den boken hjälper Alex en ung tjej som anmält fyra män för en gruppvåldtäkt.
Han sitter med som stöd under rättegången.
Stundtals gör det fysiskt ont i mig att lyssna, 
men jag fortsätter eftersom jag så förtvivlat gärna vill veta hur det går!!!!
*
Så dagens boktips är två:
Bländverk och Illdåd av Thomas Erikson
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0